Kína elégedetlen, hogy kizárták az orvostechnikai eszközök uniós piacáról
Visszanyalt a fagyi: az EU pusztán csak ugyanazt fogja csinálni, ami Kínában régóta bevett szokás a kórházi közbeszerzéseknél.
Visszanyalt a fagyi: az EU pusztán csak ugyanazt fogja csinálni, ami Kínában régóta bevett szokás a kórházi közbeszerzéseknél.
2029-től csak nonprofit cég végezheti a visszaváltási díjas rendszerek üzemeltetését. De van egy kiskapu.
Orbán Viktor a Védelmi Tanács ülése után arra a következtetésre jutott, hogy az EU-nak nem szabad függetlenednie az orosz energiától. Az ülés előtt Szijjártó Péter Szergej Lavrov orosz külügyminiszterrel egyeztetett.
A gazdasági növekedés lassulása összefügg a politika jellegével, természetével, az intézményekkel, a gazdasági törvényszerűségek semmibe vételével – mondja Csaba László közgazdász-akadémikus, aki szerint a fő hatalmi centrumokat világszerte fokozatosan eluralja az illiberalizmus.
A kanyarban sincs az EU 2023-ban elfogadott chiptörvényben foglalt célok megvalósításával, legújabban az Európai Számvevőszék vonatkozó riportja kongatja a vészharangot. Körbenéztünk, hogy áll a chipgyártás Európa-szerte.
A felek megállapodtak a tárgyalások folytatásában, ugyanakkor azt is szorgalmazták az európai politikusok, hogy Irán üljön le az Egyesült Államokkal is egyeztetni.
Előzőleg Peking korlátozásokat vezetett be az uniós vállalatokkal szemben.
Eddig a három-, a jövőben viszont már csak a négyórás késések után járna kártérítés az európai légitársaságok utasainak, ha elfogadják az erről szóló tervezet. Az utasjogok szempontjából nem ez az egyetlen kellemetlen változás: úgy tűnik, a légitársaságok más könnyítésekért is sikeresen lobbiztak Brüsszelben.
Mindeközben épp a napokban szavaznak az EU-s tisztviselők az orosz földgáztól való függetlenedésről.
Ahogy ígérték, az Európai Bizottság bemutatta az orosz gáz és olaj importjának megszüntetésére vonatkozó javaslatát. A jogszabályoknak vannak olyan elemei, amelyek reagálnak a magyar kifogásokra, de ez érdemben nem változtat a kitűzött célokon.
Az orosz földgáz legnagyobb európai vásárlója tavaly Olaszország volt, utána Magyarország, Franciaország és Spanyolország jött a sorban.
A cselekvőképes Unió végét jelentené, ha bármi is lenne a Mathias Corvinus Collegium, illetve a lengyel ultrakonzervatív agytröszt, az Ordo Iuris javaslatából, vagyis, hogy a gazdasági szövetség szintjére fokozzák le az európai integrációt. Ezt fejti ki vendégkommentárjában Paul Schmidt, az Osztrák Európa-politikai Társaság főtitkára.
Kiragadtak egy interjúból egy Ruszin-Szendi Romulusz félmondatot, és kanyarítottak köré egy kampányvideót.
Christopher Clark hibának tartja, hogy Európa 1990 után nem gondolta végig, milyen legyen Oroszország jövője. Az EU még nem merített ki minden eszközt, hogy jobb belátásra térítse a grúz kormányt – értékeli a Der Spiegel. Egy brit katonai szakértő a balti államok elleni orosz hibrid fenyegetés veszélyére figyelmeztet. Az izraeli–iráni háború veszélyes kilátásai. Témák és vélemények a világsajtóból.
Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan meg kell újítani. Erre nincs titkos recept, de van három fontos terület, amelyen dolgoznunk kell – írja vendégcikkében Magnus Brunner.
Elfogadta az EU az orosz és fehérorosz mezőgazdasági termékekre kivetett új vámokat. A tagállami szavazáson a magyar kormány, korábban az Európai Parlamentben pedig sem a Fidesz, sem a Tisza Párt képviselői nem támogatták az orosz mezőgazdasági termékeket sújtó új vámokat.
A javaslat szerint az uniós székhelyű pénzintézeteknek tilos lenne bármilyen tranzakciót lebonyolítaniuk az érintett bankokkal.
A lengyelországi elnökválasztás sokkja után az EU két sorsdöntő év előtt áll. A tét, hogy sikerül-e felépítenie egy független Európát.
Szintet léphet az Apple és az Európai Unió jogi csatározása, emiatt pedig akár el is tűnhet egy fontos, régi funkció a cég eszközeiről – így az iPhone-okról is.
Az Európai Parlament Közlekedési és Turisztikai Bizottság megszavazta az EU és Ukrajna közötti közúti szállítási megállapodás 2025 végéig történő meghosszabbítását annak érdekében, hogy az áruszállítás könnyebbé váljon.